Odstúpenie od zmluvy

Prajete si tovar vrátiť a odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní od jeho doručenia? 

 

 Aký je postup? 

Formulár na odstúpenie od zmluvy mi pošlite na email info@janelit.sk Formulár nájdete nižšie na tejto stránke.

Tovar zabaľte tak, aby sa pri preprave nepoškodil. 

 

Balík pošlite na svoje náklady na adresu: 

Jana Ištoková

Kunov 143

Senica

90501

Slovenská republika

+421 905 951 195

 

Aký tovar môžete vrátiť? 

Tovar nesmie javiť známky používania a je nutné ho vrátiť kompletný, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom ste ho prevzali.

Ak sú s tovarom poskytované darčeky a dôjde k využitiu práva spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa. Ak nie je vrátenie darčekov dobre možné, mám ako predajca právo na peňažnú náhradu vo výške ich obvyklej ceny.

 

VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ
NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV
OBCHODNÍKA
(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo
od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)
– Komu [Obchodník doplní svoje obchodné meno, sídlo alebo miesto podnikania a e-mailovú
adresu]: ..............
– Týmto oznamujem/oznamujeme*
, že odstupujem/odstupujeme*
od zmluvy o dodaní alebo
poskytnutí tohto produktu: ..............
– Dátum objednania/dátum prijatia*
..............
– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov*
..............
– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov*
..............
– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov*
(ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............
– Dátum ..............
* Nehodiace sa prečiarknite.

 

POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE
OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO
PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
1. Právo na odstúpenie od zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote ..... dní (doplňte podľa bodu
1 Pokynov na vyplnenie)
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po ..... dňoch (doplňte podľa bodu 1 Pokynov na
vyplnenie) odo dňa ............................. (doplňte podľa bodu 2 Pokynov na vyplnenie)
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť
od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo
e-mailom) na adrese: .........................................................................................................
(doplňte podľa bodu 3 Pokynov na vyplnenie). Na tento účel môžete použiť vzorový formulár
na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali, jeho použitie však nie je
povinné.
(Doplňte text podľa bodu 4 Pokynov na vyplnenie, ak umožňujete spotrebiteľom odstúpiť od
zmluvy prostredníctvom svojho webového sídla.)
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na
odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím
zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady,
ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame.
Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše
oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký
ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez
účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
(Doplňte text podľa bodu 5 Pokynov na vyplnenie, ak neponúkate vyzdvihnutie tovaru pri
odstúpení spotrebiteľa od zmluvy.)
(Doplňte informácie podľa bodu 6 Pokynov na vyplnenie.)
(Doplňte informácie podľa bodu 7 Pokynov na vyplnenie.)
Pokyny na vyplnenie:
1. Doplňte číslicu „14“ alebo „30“ podľa dĺžky lehoty na odstúpenie od zmluvy uzavretej na
diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 20 ods. 1
zákona č. 108/2024 Z. z.
2. Doplňte jeden z textov uvedených v úvodzovkách
a) pri zmluve o poskytnutí služby alebo pri zmluve o dodaní digitálneho obsahu inak
ako na hmotnom nosiči: „uzavretia zmluvy.“;
b) pri zmluve o dodaní tovaru: „keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem
dopravcu prevezmete tovar.“;

 

c) pri dodaní viacerých tovarov Vami objednaných v jednej objednávke oddelene:
„keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, ktorý
bol dodaný ako posledný.“;
d) pri dodaní tovaru pozostávajúceho z viacerých častí: „keď Vy alebo Vami určená
tretia osoba okrem dopravcu prevezmete poslednú časť tovaru.“;
e) pri dodávaní tovaru opakovane počas určitého času: „keď Vy alebo Vami určená
tretia osoba okrem dopravcu prevezmete prvý dodaný tovar.“.
3. Doplňte Vaše obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania, telefónne číslo a e-mailovú
adresu.
4. „Ak máte záujem, môžete vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy
alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj elektronicky
prostredníctvom nášho webového sídla: ...................... [doplňte adresu webovej stránky].
Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme na
trvanlivom médiu (napríklad e-mailom).“
5. „S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do
preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.“
6. Informujte spotrebiteľa, ako možno vrátiť tovar po odstúpení od zmluvy
a) doplňte spôsob vrátenia tovaru
– „Tovar vyzdvihneme.“ alebo
– „Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu alebo odovzdajte ...... [ak
ste na prevzatie tovaru splnomocnili určitú osobu, doplňte jej meno a adresu]
najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa
považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.“;
b) doplňte informáciu o úhrade nákladov na vrátenie tovaru
– „Náklady na vrátenie tovaru znášame my.“;
– „Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.“;
– Ak pri zmluve uzavretej na diaľku neponúkate, že budete znášať náklady na
vrátenie tovaru a tovar vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť poštou: „Priame
náklady na vrátenie tovaru v sume ..... eur [doplňte sumu] znášate Vy.“; alebo ak
náklady spojené s vrátením tovaru nemožno primerane vypočítať vopred: „Priame
náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Predpokladaný odhad týchto nákladov je .....
eur [doplňte sumu].“; alebo
– Ak pri zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka nemôže byť
tovar vzhľadom na jeho povahu odoslaný späť obchodníkovi poštou a bol dodaný
spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy: „Tovar vyzdvihneme na vlastné
náklady.“ a
c) doplňte informáciu o zodpovednosti spotrebiteľa za škodu vzniknutú na vrátenom
tovare: „Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku
zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností
a funkčnosti tovaru.“.
7. Pri zmluve o poskytnutí služby doplňte: „Ak ste požiadali o začatie poskytovania služby
počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, máte povinnosť uhradiť nám cenu za skutočne
poskytnuté plnenie do dňa, kedy ste nám oznámili Vaše rozhodnutie odstúpiť od tejto
zmluvy.“.